1 Nisan 2008 Salı

Zeytinyagili Biber Dolmasi

Dolmaningünlügü arkadasimiz bizlere Zeytinyagili Biber Dolmasi göndermis, böylelikle bir güzel tarif daha etkinlige kazandirmis oldu,ellerine saglik canim,nefis bir lezzet oldugu belli.

Sevgili Arkadaslarimiz Ayse, Yaren, Dilek, Aynur Diyet Tarifleri Etkinligi yapmaya karar vermisler. Bu etkinlige benide davet ettiler memnuniyetle kabul ettim kendilerine tesekkur ediyorum nazik davetleri icin bende bu tarifimle katiliyorum.




Zeytinyagli Biber Dolmamiz 'in tarifini herkes bilir ve yapar benimkide onlardan farkli degil sadece yemegin kalorisini en aza indirmek icin cok az zeytinyagi kullanarak yaptim .
Bu yemegi diyet olarak tavsiye etmemin sebebi pirincin doyurucu olmasi uzun sure tok tutmasi.

Malzemeler:

1 Kilo Dolma Biber
1 yemek kasigi Zeytinyagi
2 Buyuk Kurusogan
2 Su Bardagi Pirinc
Tuz,Karabiber,nane,pulbiber

Yapilisi:
Kuru Soganlar incecik dogranir ve yag ile pembe olana kadar kavrulur. Pirinc katilarak kavurmaya devam edilir.
Baharatlari ilave edilir (Ben naneyi biraz bol katiyorum daha lezzetli oluyor, fistik ve uzum katmiyorum)
Bir miktar su ilave edilir ve kaynadiktan sonra ocak kapatilarak dinlenmeye birakilir.
Temizlenmis biberlerin icini doldurarak tencereye yerlestirip biraz da su ile pisirilir.
Afiyetler olsun .

Hiç yorum yok: