1 Nisan 2008 Salı

Cümbüs Salata


http://istebenimhayatim.blogspot.com/

Kırmızı, yeşil, patlıcan moru... hepsi de insanın iştahını açmaya bire bir :)Ama, ne kadar iştah açsa da kilo aldırmayacak tam diyetlik bir salata...
Karnıbahar vardı, haşlayıp dolaba koymuştum, kızartma yaparım diye. Kırmızı pancarı da ben çok severim, özellikle, zeytinyağlı kavurmasını, sarımsaklı yoğurtla muhteşem oluyor. 1 kg kırmızı pancar vardı, yarısını kavurdum kalanını da elma dilimi şeklinde doğrayıp haşladım, turşusunu yapayım diye ama sonra turşu yapmaktan vazgeçtim. "Bunlarla birşey yaparım ama ne olurlar bakalım." diyip haşlanmış pancarları da dolaba kaldırmıştım. Geçen gün salata yapayım düşüncesiyle dolabı açtığımda haşlanmış karnıbahar ile kırmızı pancarlar gözüme ilişti. Karnıbaharları elimde küçük küçük parçalara ayırdım. Pancarlardan biraz alıp küp küp doğradım. Derince bir kap çıkarıp karnıbahar ve pancarları içine attım. Küp doğradığım 1 tane domatesi, ince kıydığım 1 tane soğanı, ince doğranmış biraz kırmızı lahana ile ince doğranmış yarım demetten az maydonuzu da kaba ilave ettim. Yarım limonun suyu, 3 yemek kaşığı zeytinyağı ile biraz tuzu da ilave edip güzelce karıştırdım. İşte, cümbüş salata...
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: