1 Nisan 2008 Salı

Salata Ustu Tavuk


















http://www.eldaninannesi.blogspot.com/



Diyet diyince benim aklima hemen böyle bir salata geldi, icindeki tavuktan dolayi da güzel ve doyurucu oluyor. Bu verecegim tarif bir kisilik, yani bizim evde baska diyette olan olmadigi icin ben kendim icin tek porsiyonluk bir sunum hazirladim.

Hazirlanisi cok kolay ve pratik olan bu salatayi herkese de rahatlikla tavsiye edebilirim, daha dogrusu bu salatayi ben hergün yiyebilirim. Degisiklik olarak üzerine tavuk gögsü yerine isterseniz ton baligi da kullanabilirsiniz, ama o zaman icinde mutlaka biraz da yesil sogan olmali diye düsünüyorum.

Güzel arkadaslarim Yaren, Ayse abla, Dilek ve Aynur'a da bu uzun soluklu etkinlik icin simdiden kolay gelsin diyorum ve merakla daha neler neler cikmis ortaya diye bekliyorum.

Herhalde bu benim tanistigim en uzun süren etkinlik oldu, kizlar farkliliginizi yine ortaya koydunuz!!! Süpersiniz!!!

Tavuklu ve bol yesillikli salata

- 1 kücük tavuk gögsü (100 gr kadar)
- karisik yesil salata
- 2 tane minik kirmizi turp
- salatalik
- 1/4 dolma biberi
- cherry domatesler
- 1 tatli kasigi zeytinyagi
- biraz tuz ve tavuk baharati

Salatanin sosu icin:

- 1 yemek kasigi zeytinyagi
- 1/2 limonun suyu
- karisik salata baharati
- süslemek icinde kiyilmis dere otu

Hazirlanisi:

1. Ilk önce salatamin ana malzemelerini hazirladim, yesillikler yikandi, kiyildi ve diger sebzeler icin de ayni islem gecerlidir.

2. Bir tarafta yarim limonunun suyunu ve zeytinyagini salata baharatlariyla karistirdim ve beklemeye aldim.

3. En son islemde de 1 tatli kasigi zeytinyagini tavaya aldim ve icinde önceden hafif tuzlanmis ve baharatlanmis tavuk gögsünü agir ateste kizarttim. Isterseniz bu islem icin izgara bir tava da kullanabilirsiniz, hafif bir firca ile yaglanmis olarak. Ben sadece tek bir parca et icin tüm tavayi batirmayayim diye böyle bir yola basvurdum.

4. Tavuk iyice kizarinca bir havulu kagidin üzerine aldim ve suyunu biraz cekmesini sagladim, daha sonra dilim dilim kestim ve sosla bulusturdugum salatanin üzerine yerlestirdim. Istediginiz gibi süsleyebilirsiniz, ben üzerine biraz da kiyilmis dere otu gezdirdim ve afiyetle yedim.

Afiyet olsun!!!

Hiç yorum yok: