1 Nisan 2008 Salı

Seftalili Jöleli Sütlac


http://danieldanielefe.blogspot.com/


Evde kendi yaptigim tarifleri yazmak , okulda yaptigimiz yemekleri yazmaktan daha zor. Cunku genelde olcu kullanmiyorum. Az cok hepimiz sutlac yapmayi biliriz ama yeni baslayanlar icin olcu verebilmeyi arzu ederdim , ne yazik ki olcmedim.

Sefin sirlarina bir suredir deginmiyordum, sutlacin puf noktalarini kendimce vereyim. Bu da sef yamaginin sirlari olsun. Pirinci yeteri kadar suyla hasliyoruz. Suyun miktari pirinc haslandiginda ancak pirincin uzerini kapatacak kadar olsun ki sutlacta suyu degil sutu baskin hale getirelim. Pirinci ocaga aldigimizda bir fiske tuz atalim. Tuz pirinclerin kolayca acilmasini saglar. Anneannem bazen tuzu kacirirdi, sanki dunden kalan pilavla yapilmis gibi olurdu. :) Yine anneannemin bana soyledigi gibi pirinci karistirarak pisirmek lazim ki nisastasi ciksin. Pirinci neden karistirdigimizi rizotto yaptigimizda anladim. Amac o pilavda da nisastayi cikarmakti. Hatta klasik pilavda pirinc hic karistirilmaz ki nisastasi cikmasin tane tane dokulsun diye.
Amerika kitasinda olanlar icin , benim Turkiye'de kullandigim pirinc olan Italyan pirincisini oneririm. Her pirincle yapilmiyor cunku. Pirinc iyice yumusadiktan sonra sutunu dokup kaynatmaya devam ediyoruz. Sekeri ben kimi zaman sonradan kimi zaman da sutle birlikte ekliyorum. Sonradan eklendiginde pirincin sekerle karsilastiginda bir miktar dirilesecegini gozden kacirmamak lazim. En son olarak kivam baglamak icin az mikarda soguk suyun icerisinde nisastayi cozduruyoruz. Sutlaci karistirarak nisastali suyu ekliyoruz. Her zaman nisastali suyu kivam baglayici olarak kullaniyorum, cunku sadece pirinle katilasmis sutlac hosuma gitmiyor. Sutlacim pudingden biraz kivamlica yani gayet yumusak neredeyse akiskan oluyor. Sivi miktarini ona gore ayarliyorum. Sutlaci pisirip ocaktan aldigimda bir paket vanilya ekliyorum genelde ve harika oluyor. Yalniz bu sutlacin icine portakal ekstresi koydum deneme amacli, cok bir sey fark etmedi gerci.
Sutlacla ilgili bir de anim var. Ankara'da memurken bir kac arkadas ev tutmustuk ve annesiyle bir arkadasimiz ziyarete geldi. Benim her zamanki tatlim sutlac, o siralar deli gibi sutlac yapiyordum. Tesaduf ki arkadasin annesi de sutlac yapmis, getirmisler sagolsun. Herkes benim sutlaclari silip supurmustu, iki sutlac yanyana olmasaydi, sagolsun o teyzemizin sutlacini da yerdik belki :)
Sutlacin icine portakal ekstresi (sanirim portakal aromasi) karistirdim cunku aldigim jolenin portakalli oldugunu saniyordum. Megerse seftaliliymis, o yuzden bir de seftali kompostosu konservesi actim, kaselerin ortasina kucuk dilimler halinde seftaliyi koydum. Once sutlaclarin sogumasini bekledim tabiki. Joleyi paketin uzerinde yazildigi sekliyle hazirladim. Joleyi de sutlaclarin uzerine dokmeden en az yarim saat beklettim. Sutlaclarin uzerine joleyi doktukten sonra buzdolabina kaldirdim. Servis icin ertesi gunu beklemek en guzel sonucu verir, afiyet olsun.
Sutlu tatlilar diyet yapanlar icin tolere edilebilir tatlilar listesinde. Diyetisyenler her zaman, ' tatli yiyecekseniz en azindan sutlu..." diye baslayan cumleler kuruyorlar. Ayrica hatirladigim kadariyla sadece protein uzerine kurulu bir diyet oneren XX doktorun listesindeki tatli da bir joleydi. Ben de bu tatlimin Dilek - Yaren - Ayse ve Aynur tarafindan duzenlenen DIYET ETKINLIGIne uygun olacagini dusunuyorum. Bu etkinligi duzenleyen arkadaslarin hepsine tesekkurler.

Hiç yorum yok: